EGT2020

LİDERLİK EĞİTİMİ - KOSGEB İSTANBUL İMES MÜDÜRLÜĞÜ SALONU (29 OCAK 2020)

Bu eğitimin kapsamı özellikle Liderlikte duyguların rolünü ön plana çıkartarak Liderlikte duyguların rolünün stratejik önemine ayrıntılı olarak değinilecektir. Liderlik eğitiminde ayrıca Liderlik bağlamında yapılan araştırmalara ve bunların bulgularına yönelik çıktılara yer verilecektir.

Etkinlik Tarihi

29.01.2020

  • Saat: 13:30 - 16:30
  • Son Kayıt Tarihi: 29.01.2020
  • Kalan Kontenjan: 49
 

Tarih (aralığı) *

29 Ocak 2020

Başlık *

Liderlik Eğitimi

Spot içerik (Özet) *

Bu eğitimin kapsamı özellikle Liderlikte duyguların rolünü ön plana çıkartarak Liderlikte duyguların rolünün stratejik önemine ayrıntılı olarak değinilecektir. Liderlik eğitiminde ayrıca Liderlik bağlamında yapılan araştırmalara ve bunların bulgularına yönelik çıktılara yer verilecektir.

Detay içerik *

Liderlik araştırmaları yıllar içerisinde önemli bir değişim geçirmiştir. Sanayi Devriminin başlangıcından bu yana geleneksel düşünce bize, duyguların iş hayatında var olamayacağını, rasyonel düşünce ve rasyonel karar vermenin başarıya giden yol olduğunu öğretmiştir. Buna göre, örgütlerde her şeyin yolunda gitmesi için bize yol gösterecek olan rehberlerimiz olarak; mesai prosedürleri, bilançolar, akıl, mantık ve zekâmız olmuştur. Ancak liderliğe yeni bir gözle bakılma zamanı gelmiştir. İş hayatında arka plana atılan, bazen yok sayılmakta olan Duyguların rolüne odaklanarak liderlikte yeni bakış açıları kazandırılması amaçlanacaktır. Başarılı liderler, bizi harekete geçirirler. İçimizde saklı olan azmi, tutkuyu ve iyiliği ortaya çıkarırlar. Neden bu kadar etkili olduklarını inceleyenler genellikle bunu strateji, vizyon ve güçlü fikirler ile açıklama yoluna gitmişler. Goleman’ a göre bunun altında yatan çok daha temel bir gerçek vardır. Bu gerçek liderliğin temelini oluşturmaktadır. Büyük liderler, duygularla liderlik ederler. Genel kabul gören görüşe göre, herkesin doğuştan liderlik yeteneği yoktur. Bununla birlikte yeni bakış açısına göre, Liderlik becerileri genetik bir kısım içermekle birlikte, içinde bulunulan çevre ve deneyimlere bağlı olarak edinilebilir. Yani, zeka, kararlılık, vizyon gibi IQ göstergesi olan liderlik özelliklerinin yanı sıra; liderlerin takipçilerinin duygularına dokunabilmelerini onları etkileyebilme ve ilham verebilmelerini sağlayan kendini anlayabilme ve empati yapabilme gibi özellikler öğrenilebilir. Ancak bu standart eğitimler ve alıştırmalarla değil, motivasyon, uygulama ve geri bildirimler yoluyla gerçekleştirilebilir. Ayrıca bireylerin duygularına dokunarak liderlik edebilmeyi öğrenmek aynı zamanda azim ve isteklilik gerektirir. Yani, doğuştan gelen genetik liderlik özellikleri önemli bir altyapı olsa da yeterli değildir. Liderler, çalışanlarının duygularına nasıl hitap edeceklerini bilmezlerse “başarılı, etkileyici bir lider” olarak anılmazlar. Bu eğitimin kapsamı özellikle Liderlikte duyguların rolünü ön plana çıkarmıştır. Liderlikte duyguların rolünün stratejik önemine ayrıntılı olarak değinilecektir. Liderlik eğitiminde ayrıca Liderlik bağlamında yapılan araştırmalara ve bunların bulgularına yönelik çıktılara yer verilecektir.

 

Eğitim Yeri: KOSGEB İstanbul İMES Müdürlüğü Salonu, Ümraniye, İstanbul

Adres:İMES Sanayi Sitesi C-Blok 308. Sokak No:46 Yukarı Dudullu, 34775 İstanbul

Eğitim Saati: 13:30 – 16:30

 

Kayıt Linki

 

Ücret

 

Eğitmen Adı/Soyad/Unvan

Prof. Dr. Halit Keskin

Eğitmen Özgeçmiş

Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim üyesidir. Prof. Dr. Keskin’ in uzmanlık alanı Yönetim ve Organizasyondur. Örgüt Teorisi, Kompleks adaptif sistemler, adaptif yönetim sistemleri, örgütlerde dayanıklılık kapasitesi, örgütlerde duygu yönetimi ve duygusal hafıza, Örgütlerde duygusal yetenekler, Kollektif empati, Teknoloji ve Yenilik yönetimi, teknolojik öğrenme, Ürün geliştirme takımları, Bilgi yönetimi, öğrenen örgütler konularında önemli bilimsel araştırmaları bulunmaktadır. Prof. Dr. Keskin, örgütlerde adaptasyon yeteneği ve örgütlerin duygusal yetenekleri, teknolojik yenilik yetenekleri, teknolojik öğrenme konularında Tübitak projeleri kapsamında çalışmalar yapmıştır. Social Science Citation Index (SSCI) kapsamında yer alan en prestijli “teknoloji ve inovasyon” dergilerinde çok sayıda önemli yayınlar yapmıştır. Uluslararası literatüre Kurumsal duygusal yetenekler, kurumsal duygusal hafıza, teknolojik anlamlandırma yeteneği, örgütlerde dayanıklılık kapasitesi, kollektif empati, örgütsel bilgelik vb. bir çok çalışmasıyla direkt olarak katkı sunmuştur. 2016 yılında Uluslararası prestiji oldukça yüksek olan Journal of Product Innovation Management dergisi tarafından bu dergide 1984-2013 arasında yayımlanan 1008 makale içinden yaptığı çalışmalar dolaysıyla “yenilik yönetimi ve örgütsel öğrenme” alanının ana akım araştırmacısı seçilmiştir. Prof. Dr. Keskin’ in bilimsel çalışmalarına birçok uluslararası ödül verilmiştir. Bunlar arasında; en iyi makale ödülü, en iyi yazar ödülü, en fazla tavsiye edilen makale ödülü, mansiyon ödülü ve en fazla kaynak gösterilen makale ödülü bulunmaktadır. Prof. Dr. Keskin, 2012 yılından itibaren Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) üyesi, 2015 yılından itibaren de TÜBA GEBİP Sosyal Bilimler Komite Üyesi ve 2017 yılında da TÜBA Bilim ve Eğitim Politikaları Çalışma Grubu üyesi seçilmiştir. Prof. Dr. Keskin kariyer hayatında Dekanlık, Rektör Yardımcılığı ve Üniversiteler Arası Kurul Üyeliği gibi üst düzey görevlerde bulunmuştur. Prof. Dr. Keskin halen Yıldız Teknik Üniversitesi Stratejik Yönetimden sorumlu Rektör Başdanışmanlığı, Stratejik Planlama Komisyonu Başkanlığı, Sosyal İnovasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü görevlerini yürütmektedir. Prof. Dr. Keskin, Üniversite Kalite Komisyonu üyesi ve aynı zamanda Teknoloji Transfer Ofisi Proje Yürütücülüğü görevlerini de yürütmektedir.

KATILIMCI TİPİNİ SEÇİNİZ

ETKİNLİK DETAY

Seminer / Eğitim Arama

Türü
Tipi
Adı
Kodu
İçeriği

Bu site içeriğinin her türlü hakkı İstanbul Sanayi Odası'na aittir. İzinsiz kullanılamaz.

Gri Creative