EGT0220

KURUM KARNESİ OLUŞTURMA VE KURUMSAL CHECK UP (20-21 OCAK 2020)

Firmanızın bir CHECK UP sürecine tabi tutulup, aksayan yönlerini, yeterince etkin olmayan birimlerini ve hatta geleceğe yönelik kötü senaryoları duymak ister misiniz? 180-210 Soruluk bir Check Up sonucu; Operasyonlarınızı nasıl yönettiğiniz ve eksiklerinizi, Organizasyonlarınızın ne kadar etkin yada yetersiz olduğunu Yönetimin doğru, yerinde veya hatalı hamlelerini Ortaya koyan bir Değerlendirme ve Kontrol sürecini, nasıl uygulayacağınızı, ...

Etkinlik Tarihi

20.01.2020 - 21.01.2020

  • Saat: 09:00 - 17:30
  • Son Kayıt Tarihi: 17.01.2020
  • Kalan Kontenjan: 4

Tarih (aralığı) *

20-21 Ocak 2020

Başlık *

Kurum Karnesi Oluşturma ve Kurumsal Check-Up Eğitimi

 

Spot içerik (Özet) *

    Firmanızın bir CHECK UP sürecine tabi tutulup, aksayan yönlerini, yeterince etkin olmayan birimlerini ve hatta geleceğe yönelik kötü senaryoları duymak ister misiniz?

    180-210 Soruluk bir Check Up sonucu;

    • Operasyonlarınızı nasıl yönettiğiniz ve eksiklerinizi,
    • Organizasyonlarınızın ne kadar etkin yada yetersiz olduğunu
    • Yönetimin doğru, yerinde veya hatalı hamlelerini

    Ortaya koyan bir Değerlendirme ve Kontrol sürecini, nasıl uygulayacağınızı, neleri dikkate alacağınızı detaylı açıklayan bir eğitimidir.

     

Detay içerik *

    İÇERİK

     

    1. ORGANİZASYONEL CHECK UP
    • Üst Yönetim fonksiyonlarının yeterliliği ve etkinliği ölçülebiliyor mu?
    • Organizasyonel Yapınız ne ölçüde Sizi temsil ediyor?
    • Kilit pozisyonlardaki Riskleriniz ve Risk Taşıyan Sorumlu, Uzman ve Yöneticileriniz biliniyor mu?
    • Fonksiyonlar üstü yetersizliklerinizi bulmak kolay olur mu?
    • Yetkinlik ve Meritokrasi anlayışınız nedir? Ne ölçüde etkindir?
    • Gerçek bir NORM KADRO kurabildiniz mi? Riskleriniz nerede başlar?
    • Gizli İşsizlik, Hantallık ve Katma Değer üretemeyen birimlerinizi nasıl açığa çıkarabilirsiniz?
    • Terfi, Atama, Proje Yönetimleriniz ne kadar etkin ve doğru yapılıyor? Sizi geleceğe hazırlayabilecek mi?
    • Performans Değerlendirme Sisteminiz kişisel gelişime uygun mu?
    • Yetenekleri keşfetme ve yönetme konularına hakim misiniz ?
    • Yöneticileri Yetiştirme programınızın yokluğu, Size nelere mal olacak?
    1. OPERASYONEL CHECK UP
    • İş akış süreçlerinizde, Hedef, Hız ve Fonksiyon yönetiminiz var mı? Yeterli mi?
    • Süreçleriniz rekabete ne kadar hazır? Ölçme ve değerlendirme sistemi kurabildiniz mi?
    • Fonksiyonlar üstü süreçlerin yönetimi yeterli mi? Kayıplar ve Riskler nerede?
    • Dönemsel, Periyodik ve Özel durum değerlendirmeleri var mı? Takip ve Yönetimi yeterli mi?
    • Sisteme bağlı ve kişiden bağımsız operasyonlarınız tanımlı mı? Ek destek almaksızın işletilebiliyor mu?
    • Kayıp Analizi, İsraf Analizi var mı? Dar boğaz tespiti, Beklenmedik düşüşler için Acil Eylem Planı hazırlayabilecek altyapı ve organizasyonunuz var mı?
    1. DEPARTMAN BAZLI CHECK UP

    Üst Yönetim

    • Üst Yönetimin Vizyonu Sizi ne kadar yukarı taşıyabiliyor? Gerçekçi bir ölçüme ne kadar hazır?
    • Üst Yönetimin Dönemsel ve Özel zaman değerlendirmeleri yeterli mi? Sapmalardan korkuluyor mu?
    • Üst Yönetim Orta ve Uzun vadeli hedefleri etkin mi? Kontrol altına alınabiliyor mu?
    • Kaynak Yönetimi uygun ve verimli mi?
    • Kontrollü ve Uygulanabilir bir "Yatırım ve Planlama" mevcut mu?
    • Bütçe Takibi ve Uygulama ne ölçüde Faaliyet Destekli ve Limit kontrollü yürütülüyor?
    • Değişim Yönetimi hakkında işleyen bir plan var mı?

    Satış ve Pazarlama

    • İhtiyaçlar ve Değişime uygun bir Ürün / Hizmet geliştirme mevcut mu?
    • İyi bir Pazar analizi mevcut mu? Ürün/Hizmet ömrü, pazarın değişimi, rekabet ortamı,… yeterince ele alınıyor mu?
    • Pazarlama, ArGe/ÜrGe, Finans, Bilgi Yönetim… vb etkileşimler tanımlı mı? Önlemler etkin mi?

    Mali Disiplin ve Bütçe Yönetimi

    • Her birimi ve her seviyeyi kapsayan bir disiplin olarak uygulanabiliyor mu?
    • Maliyet ve karlılık yeterince görülebiliyor mu? Başa baş noktaları ve dayanma gücü tanımı etkin mi?
    • Limitler, finansal olmayan sonuçlara katlanma noktaları tanımlanmış mı?

    İnsan Kaynakları ve Organizasyonel Gelişim

    • Limitler ve sınır değerler (Finansal) tanımlı mı? Kesin çizgileri belirliyor mu?
    • Kişisel gelişim, Yetiştirme ve Geliştirme planları mevcut ve etkin mi?
    • Ücret ve Prim Yönetimi yeterli mi? Adil ve Rekabet edebilir düzeyde mi?
    • Dış Kaynak mı? Kendi Organizasyonumuz mu? Ölçümü mevcut mü?

    Kalite Yönetim Sistemleri ve Bilgi Yönetimi

    • İhtiyaçlara göre planlanmış, Etkin, Rekabet Edebilir ve Sonuçları ölçülebilen bir Yönetim sistemi uygulaması mevcut mu?
    • Sisteme entegre, bütün birimlerde ve her seviyede geçerli bir yönetim var mı? Geliştirilebilir mi?
    • İç ve dış denetimler, gerçekçi, bütün sisteme entegre ve işlevselliği ölçülebiliyor mu?
    • Müşteriden Müşteriye işleyen bir Sipariş Akış tanımlı mı? Bilgi sistemlerinde istenilen her noktada müdahale mümkün mü?
    • Etkin ve hızlı işleyen bir raporlama sistemi var mı? Uygulamada kendini gösteriyor mu?
    • Bilgi Sistemleri yönetiminde, Gizlilik, Erişilebilirlik, Bütünlük sağlanıyor mu?

    Üretim /Hizmet Sistemleri

    • Planlama, uygulama ve geliştirme süreçleri tanımlı bir sistem var mı? Etkisi ölçülebiliyor mu?
    • Kapasite kullanımı, Doluluk ve Çevrim süreleri ölçülebiliyor mu?
    • Hata, birinci /ikinci/üçüncü…kalite kriterleri, geri kazanımlar dahil ölçülüp sisteme yansıyor mu?

    Araştırma Geliştirme / Ürün Geliştirme

    • Müşteri istekleri, Pazar verileri, Geleceğin ihtiyaçları,… vb verileri dikkate alan ArGe/ÜrGe departmanı /fonksiyonu tanımlı ve işliyor mu?
    • Bir sonraki döneme, isteğe veya farklı fonksiyonlara ait Ürün/Hizmet geliştirme planı var mı?
    • Yeni ürün geliştirme ve Devreye alma, Pazar Sunma süreçlerinde çabuk ve seri hareket edebilen bir sistem kurulmuş mu?
    • Yaratıcılığın ve değişimin ödüllendirilmesi tanımlı mı? İş-ürün-proje-hizmet ve her türlü geliştirme her birimin ve her seviyenin bilincine aktarılabilmiş mi?
    1. CHECK UP SONUCU PUANLAMA
    • Teorik, Prosedürel, Yasal Uygulama ve Belgeler nasıl ele alınır ve değerlendirilmelidir?
    • Uygulama, Geliştirme, Etkinlik ve Sonuç odaklılık nasıl ölçülür ve değerlendirmeye alınır?
    • Örnekleme, Tamamını görme, Uygulama ile yüzleşme, geriye dönük izleme nasıl olmalıdır?
    • Objektif kanıt nedir? Nasıl karar verilir?
    • Baraj nedir? Baraja takılanlar nasıl takip edilir?
    • Check Up destekli bir metrik sistem nasıl kurulur? Kimin sorumluluğundadır?

Kayıt Linki

https://eoda.iso.org.tr/Seminer/SeminerListesi?Kodu=EGT0220

Ücret

300 TL

Eğitmen Adı/Soyad/Unvan

Nevzat Şalkım - Eğitmen

Eğitmen Özgeçmiş

1985 İTÜ Makine Mühendisi eğitiminden sonra, Aachen TH Almanya'da (1985-1988) akademik çalışmalar yapmıştır. KAIZEN Institute Almanya'da İnsan Kaynakları, Organizasyonel Gelişim ve Endüstriyel İlişkiler programını tamamlamıştır.

Siemens, Organik Kimya, Günsan, Taşar Grup şirketleri ve Netlog Grup şirketlerinde, İnsan Kaynakları ve Organizasyonel Gelişim, Kalite Yönetimi, Kurumsal Kimlik ve Kurumsallaşma konularında Üst Düzey Yönetici görevlerini üstlenmiştir.

İnsan Kaynakları, Değişim Yönetimi, Kurumsal Kimlik ve Kurumsallaşma, Hedeflerle Yönetim, Stratejik Yönetim, Personel Seçme ve Yerleştirme, Mülakat Teknikleri, Ücret Yönetimi, İletişim Becerileri ve Çatışma Yönetimi, Eğiticinin Eğitimi, Kalite Yönetimi ( ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 22001, ISO 27001, ISO 50001) Süreç Yönetimi ve Yeniden Yapılanma, Aile Anayasası Kurma ve Yönetme, Operasyonel Risk Yönetimi, Kurumsal Check Up Uygulama, Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü konularında Eğitmenlik ve Danışmanlık yapmaktadır.

 

KATILIMCI TİPİNİ SEÇİNİZ

ETKİNLİK DETAY

Seminer / Eğitim Arama

Türü
Tipi
Adı
Kodu
İçeriği

Bu site içeriğinin her türlü hakkı İstanbul Sanayi Odası'na aittir. İzinsiz kullanılamaz.

Gri Creative